Do obowiązku wdrożenia Consent Mode v2 pozostało:
dni
godzin
minut
Sprawdź, co grozi za jego brak!

[Instrukcja] Integracja Shoper z Google Analytics 4 – krok po kroku

Google Analytics 4 to nowa, bezpłatna wersja narzędzia Google do analizy danych. Oferuje ujednolicone zbieranie informacji o zachowaniach klientów w sklepie internetowym z aplikacji mobilnych (iOS / Android) i strony internetowej, wszystko w jednym panelu. System opiera się na zdarzeniach, co umożliwia precyzyjną analizę zachowań użytkowników, zamiast sesji, co było charakterystyczne dla poprzedniej wersji.

Ta nowa metoda śledzenia pomaga w lepszym zrozumieniu, jak klienci korzystają z witryny, co z kolei ułatwia identyfikację obszarów do usprawnienia. To narzędzie jest dostosowane do współczesnych potrzeb biznesowych i technologicznych, umożliwiające gromadzenie kompleksowych informacji o zachowaniach klientów z różnych źródeł.

Jak zintegrować Google Analytics 4 ze sklepem Shoper – instrukcja

Łączny czas: 10 minut/y

1. Wymagania potrzebne do integracji

Do integracji Google Analytics 4 potrzebujesz konta / poczty w domenie Gmail.com lub poczty firmowej wpiętej do Google Workspace.

2. Zaloguj się do konta

Przejdź na stronę https://analytics.google.com/ i zaloguj się na swoje konto Google.

3. Załóż pierwsze konto Google Analytics

Założenie konta Google Analytics

Jeśli nie masz jeszcze przypisanego żadnego konta Google Analytics, to ukaże Ci się ekran z niebieskim przyciskiem „Rozpocznij pomiary” – kliknij go.

4. Uzupełnij dane konta

Dane konta Google Analytics

Pokaże Ci się formularz zakładania konta Google Analytics, gdzie w nazwie konta podaj nazwę lub brand firmy, by potem łatwo było zidentyfikować konto. Następnie upewnij się, że masz zaznaczoną poniżej opcję pomocy technicznej. Pozwala ona na odzyskanie konta w przypadku utracenia dostępów.

5. Uzupełnij dane usługi

Ustawienia usługi Google Analytics 4

W nazwie usługi wpisz swoją domenę sklepu Shoper (nie techniczną, tylko tą ostateczną), by również było łatwo ją zidentyfikować. Następnie ustaw poprawne kraj, strefę czasową i walutę. Jeśli tego nie zrobisz w poprawny sposób, to raporty będą pokazywały błędne dane.

6. Uzupełnij szczegóły firmy

Uzupełnij szczegóły swojej firmy – to co zaznaczysz nie ma wpływu na działanie usługi.

7. Wybierz cele biznesowe – raporty

[Instrukcja] Integracja Shoper z Google Analytics 4 - krok po kroku

Jeśli jesteś na początku swojej drogi z Google Analytics 4 i interpretacją danych ilościowych to zaznacz „Uzyskiwanie raportów podstawowych”. Po przejściu dalej pokaże się okienko z regulaminem, który trzeba zaakceptować.

8. Wybierz platformę

GA4 - konfiguracja strumienia

Przy wyborze platformy kliknij „Sieć” i w konfiguracji strumienia dodaj domenę swojego sklepu, poprzedzając ją „WWW” lub nie w zależności, jaki jest Twój adres URL sklepu. Następnie dodaj nazwę strumienia, który będzie precyzyjnie identyfikował go. Na przykład: „GA4 – Domena.pl” lub „WEB – Domena.pl”.

9. Identyfikator Google Analytics 4

[Instrukcja] Integracja Shoper z Google Analytics 4 - krok po kroku

Po utworzeniu strumienia najpierw pokażą się szczegóły strumienia, a następnie instrukcja instalacji – ją możesz zamknąć. W szczegółach po prawej stronie znajduje się Twój identyfikator pomiaru rozpoczynający się od „G-…”. Skopiuj go lub pozostaw tę kartę przeglądarki otwartą.

10. Integracja GA4 z Shoper

[Instrukcja] Integracja Shoper z Google Analytics 4 - krok po kroku

Teraz zaloguj się do swojego panelu administracyjnego sklepu Shoper i z lewego menu pionowego wybierz „Dodatki i integracje >> Inne integracje”. W innych integracjach w pierwszej kolejności jest wewnętrzna integracja Google Analytics 4 – kliknij w „Konfiguruj”.

11. Dodanie kodu śledzenia Google Analytics 4

Konfiguracja śledzenia - dodanie identyfikatora

W konfiguracji włącz aktywność, dodaj swój identyfikator pomiaru rozpoczynający się od „G-…” i zapisz konfigurację.

12. Integracja gotowa!

Od teraz Twój sklep Shoper jest zintegrowany z Google Analytics 4. Żeby zweryfikować wdrożenie, wejdź na stronę sklepu, a następnie do raportów czasu rzeczywistego Analytics 4. Twoja sesja powinna pokazać się w raporcie – od teraz masz pewność, że wdrożenie jest poprawne.

Kamil

Kamil

Od ponad 9 lat związany z marketingiem internetowym. W zagadnieniach e-commerce czuje się jak ryba w wodzie. Aktualnie T-Shaped Marketer z wiedzą w zakresie analityki, SEO, User Experience i automatyzacji biznesu.

Netplace
Logo

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami!

Klienci doceniają nasze indywidualne podejście do każdego zlecenia. Jeśli potrzebujesz pewnego zespołu do rozwiązania Twojego problemu, to napisz do nas!

Masz pytanie odnośnie produktu? Pisz śmiało!

Jeśli masz jakieś wątpliwości przed zakupem produktu ,to napisz do nas, a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami!

Klienci doceniają nasze indywidualne podejście do każdego zlecenia. Jeśli potrzebujesz pewnego zespołu do rozwiązania Twojego problemu, to napisz do nas!