[Instrukcja] Integracja Shoper z Google Analytics 4 – krok po kroku
Google Analytics 4 to nowa, bezpłatna wersja narzędzia Google do analizy danych. Oferuje ujednolicone zbieranie informacji o zachowaniach klientów w sklepie internetowym z aplikacji mobilnych (iOS / Android) i strony internetowej, wszystko w jednym panelu. System opiera się na zdarzeniach, co umożliwia precyzyjną analizę zachowań użytkowników, zamiast sesji, co było charakterystyczne dla poprzedniej wersji.
Ta nowa metoda śledzenia pomaga w lepszym zrozumieniu, jak klienci korzystają z witryny, co z kolei ułatwia identyfikację obszarów do usprawnienia. To narzędzie jest dostosowane do współczesnych potrzeb biznesowych i technologicznych, umożliwiające gromadzenie kompleksowych informacji o zachowaniach klientów z różnych źródeł.
Jak zintegrować Google Analytics 4 ze sklepem Shoper – instrukcja
Łączny czas: 10 minut/y
1. Wymagania potrzebne do integracji
Do integracji Google Analytics 4 potrzebujesz konta / poczty w domenie Gmail.com lub poczty firmowej wpiętej do Google Workspace.
2. Zaloguj się do konta
Przejdź na stronę https://analytics.google.com/ i zaloguj się na swoje konto Google.
3. Załóż pierwsze konto Google Analytics
Jeśli nie masz jeszcze przypisanego żadnego konta Google Analytics, to ukaże Ci się ekran z niebieskim przyciskiem “Rozpocznij pomiary” – kliknij go.
4. Uzupełnij dane konta
Pokaże Ci się formularz zakładania konta Google Analytics, gdzie w nazwie konta podaj nazwę lub brand firmy, by potem łatwo było zidentyfikować konto. Następnie upewnij się, że masz zaznaczoną poniżej opcję pomocy technicznej. Pozwala ona na odzyskanie konta w przypadku utracenia dostępów.
5. Uzupełnij dane usługi
W nazwie usługi wpisz swoją domenę sklepu Shoper (nie techniczną, tylko tą ostateczną), by również było łatwo ją zidentyfikować. Następnie ustaw poprawne kraj, strefę czasową i walutę. Jeśli tego nie zrobisz w poprawny sposób, to raporty będą pokazywały błędne dane.
6. Uzupełnij szczegóły firmy
Uzupełnij szczegóły swojej firmy – to co zaznaczysz nie ma wpływu na działanie usługi.
7. Wybierz cele biznesowe – raporty
Jeśli jesteś na początku swojej drogi z Google Analytics 4 i interpretacją danych ilościowych to zaznacz “Uzyskiwanie raportów podstawowych”. Po przejściu dalej pokaże się okienko z regulaminem, który trzeba zaakceptować.
8. Wybierz platformę
Przy wyborze platformy kliknij “Sieć” i w konfiguracji strumienia dodaj domenę swojego sklepu, poprzedzając ją “WWW” lub nie w zależności, jaki jest Twój adres URL sklepu. Następnie dodaj nazwę strumienia, który będzie precyzyjnie identyfikował go. Na przykład: “GA4 – Domena.pl” lub “WEB – Domena.pl”.
9. Identyfikator Google Analytics 4
Po utworzeniu strumienia najpierw pokażą się szczegóły strumienia, a następnie instrukcja instalacji – ją możesz zamknąć. W szczegółach po prawej stronie znajduje się Twój identyfikator pomiaru rozpoczynający się od “G-…”. Skopiuj go lub pozostaw tę kartę przeglądarki otwartą.
10. Integracja GA4 z Shoper
Teraz zaloguj się do swojego panelu administracyjnego sklepu Shoper i z lewego menu pionowego wybierz “Dodatki i integracje >> Inne integracje”. W innych integracjach w pierwszej kolejności jest wewnętrzna integracja Google Analytics 4 – kliknij w “Konfiguruj”.
11. Dodanie kodu śledzenia Google Analytics 4
W konfiguracji włącz aktywność, dodaj swój identyfikator pomiaru rozpoczynający się od “G-…” i zapisz konfigurację.
12. Integracja gotowa!
Od teraz Twój sklep Shoper jest zintegrowany z Google Analytics 4. Żeby zweryfikować wdrożenie, wejdź na stronę sklepu, a następnie do raportów czasu rzeczywistego Analytics 4. Twoja sesja powinna pokazać się w raporcie – od teraz masz pewność, że wdrożenie jest poprawne.
Kamil
Od ponad 9 lat związany z marketingiem internetowym. W zagadnieniach e-commerce czuje się jak ryba w wodzie. Aktualnie T-Shaped Marketer z wiedzą w zakresie analityki, SEO, User Experience i automatyzacji biznesu.