[Instrukcja] Wdrożenie GTM dla Shoper Storefront
Prowadzisz sklep na platformie Shoper i zastanawiasz się, jak jeszcze bardziej usprawnić jego działanie? Świetnie, bo dziś porozmawiamy o jednym z narzędzi, które potrafi zdziałać cuda w analityce – Google Tag Manager (GTM). Czym właściwie jest? Najprościej mówiąc, to darmowe narzędzie od Google, które pozwala zarządzać tagami (czyli fragmentami kodu) na Twojej stronie internetowej, bez konieczności angażowania programisty za każdym razem, gdy chcesz coś zmienić.
Korzystając z GTM, można łatwo integrować inne narzędzia analityczne i marketingowe, takie jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel czy różne narzędzia retargetingu, bez potrzeby ingerowania w kod strony.
Aby wdrożyć GTM na swoim sklepie Shoper, opartym na technologii Shoper Storefront, podążaj za instrukcją poniżej. Jeżeli jednak nadal korzystasz z technologii RWD, odsyłamy Cię do naszego poradnika tutaj
1. Zaloguj się do Google Tag Managera
Przejdź na stronę https://tagmanager.google.com/ i zaloguj się swoim kontem Google lub Google Workspace do narzędzia. Jeśli nie masz konta Google, to musisz je założyć.
2. Utwórz konto i kontener
W prawym górnym roku kliknij “Utwórz konto”, a następnie podaj nazwę konta (nazwa firmy lub brand, by była łatwa do zidentyfikowania) oraz wybierz kraj. Następnie w konfiguracji kontenera podaj jego nazwę (najlepiej nazwę domeny np.: domena.pl) i z platformy wybierz “Witryna Internetowa”. Teraz możesz utworzyć kontener i zaakceptować warunki korzystania.
3. Skopiuj identyfikator kontenera GTM
Po utworzeniu konta pokaże Ci się okienko z kodami śledzenia. Obecnie nic nie musisz z nimi robić. Zamknij to okno i skopiuj identyfikator, który znajduje się w prawym górnym rogu w postaci GTM-XXXXXXXX
4. Przejdź do panelu administracyjnego Shoper
Gdy zalogujesz się do panelu administracyjnego swojego sklepu, przejdź do zakładki Wygląd i treści -> Wygląd sklepu -> Obecny szablon graficzny a następnie kliknij przycisk “Edytuj układ i styl szablonu”. Otworzy Ci się menu edycji z lewej strony gdzie należy przejść do zakładki “Pop-upy i dodatki”.
To tutaj znajduje się miejsce, gdzie integrujemy nasze narzędzia analityczne. Przejdź do zakładki “Google Analytics and Google Tag Manager” a następnie wklej identyfikator kontenera GTM i zaznacz pole “Aktywność modułu”.
5. Integracja gotowa
To wszystko. Pamiętaj aby na koniec zapisać zmiany. Teraz możesz dodać do kontenera Google Tag Managera swoje kody i opublikować kontener.
Kamil
Od ponad 9 lat związany z marketingiem internetowym. W zagadnieniach e-commerce czuje się jak ryba w wodzie. Aktualnie T-Shaped Marketer z wiedzą w zakresie analityki, SEO, User Experience i automatyzacji biznesu.